Taip katakunci carian anda di ruang ini dan klik 'search'

Tips & Panduan Lulus Temuduga Kerja Kerajaan

Dari Jamaludin Bahari (Penjawat Awam Jabatan Kerajaan)

Assalamualaikum & Salam sejahtera tuan/puan,

Tanpa diduga krisis kegawatan ekonomi seperti yang pernah berlaku pada tahun 1998 berulang kembali.Tapi kegawatan ekonomi GLOBAL yang melanda ini bukan seperti yang berlaku pada tahun 1998 yang hanya melibatkan Asia saja, tetapi ianya lebih menakutkan di mana ianya melibatkan seluruh dunia! Ya, amat menakutkan!

Dengan krisis ekonomi yang melanda dunia sekarang ini, Malaysia tidak terkecuali turut menerima kesannya. Ianya bakal menyaksikan beratus-ratus ribu pekerja diberhentikan . Apakah nasib mereka seterusnya bagi menyara kehidupan mereka dan juga keluarga mereka...Sungguh kasihan..

Sila lihat bukti Sumber: http://jtksm.mohr.gov.my

Ini perihal mereka yang diberhentikan kerja, bagaimana pula anak-anak muda kita yang bakal menamatkan pengajian di kolej-kolej dan di universiti-universiti? Harapan mereka begitu tinggi, iaitu memperoleh kerja sebaik saja menggenggam segulung ijazah ataupun sijil. Akan tetapi memandangkan MALAPETAKA DAHSYAT yang sedang melanda dunia sekarang ini yang mana ianya lebih dahsyat daripada tsunami mahupun gempabumi, tidak hairanlah akan munculnya "penanam - penanam anggur" ataupun penganggur terhormat dengan mendadaknya.

Sudahla terpaksa membayar semula pinjaman PTPTN, nak menyara hidup pun tak mampu. Terpaksa lah menebalkan muka mengharapkan simpati dari orang tua yang telah berhabis duit untuk menyediakan pelajaran buat mereka. Tapi apakan daya mereka, anak yang diharapkan mendapat jawatan tinggi dan kerja yang baik-baik terpaksa lagi mengharap belas ihsan dari mereka semata-mata kerana MALAPETAKA YANG DAHSYAT ini.

Anda Tidak Akan Alami Hal Itu Jika Anda Bekerja di Sektor Awam!!
Pekerjaan sekarang ini tidak lagi selamat disebabkan kegawatan ekonomi dunia dan kemungkinan pemberhentian pekerja di sektor swasta akan menjadi semakin parah sekiranya kegawatan ekonomi dunia berterusan. Disebabkan kegawatan ekonomi yang tidak menentu masa kini, adalah sukar bagi sesiapapun untuk mendapatkan pekerjaan di sektor swasta terutamanya sektor pembuatan. Dan kerana inilah sebabnya mengapa ramai orang berlumba-lumba ingin memohon pekerjaan tetap di sektor awam kerana ia lebih TERJAMIN dan banyak KELEBIHANNYA.

Akan tetapi, adakah mudah untuk memasuki sektor awam ini ? Jika anda fikir memang mudah untuk bekerja kerajaan, anda silap..

Temuduga di Sektor Awam

Persaingan untuk mendapatkan kerja kerajaan AMAT tinggi dan peluang untuk anda berjaya adalah tipis jika anda langsung TIDAK TAHU bagaimana untuk bersedia menghadapi temuduga tersebut. Adakah anda pasti akan lulus temuduga dengan beranggapan seperti di bawah ini ?:

bulletAnda mempunyai "kabel besar" @ orang dalam Kerajaan yang "confirm" boleh tolong luluskan anda semasa interview.
bulletAnda adalah seorang yangberpengalaman luas dan cemerlang semasa berkerja di swasta dulu
bulletAnda adalah seorang bekas graduan universiti yang memilki CGPA 3.5 ke atas ataupun graduan lulusan universiti luar negara yang terkenal

bulletAnda memiliki pengalaman ditemuduga beberapa kali sebelum ini

bulletAnda telah membeli pelbagai buku temuduga sebelum ini baik dalam mahupun keluaran luar negara

bulletAnda sememangnya sedang berkhidmat dalam kerajaan samada dari jawatan kontrak ataupun ingin naik pangkat

Lupakan sajalah andaian anda itu....Ketahuilah bahawa panel penemuduga tidak akan menilai
anda berdasarkan anggapan tersebut..Tak percaya? Cubalah....

Cuba anda lihat fakta yang dinyatakan di bawah:

FAKTA PENTING!

90% peserta temuduga tidak bersedia atau sambil lewa menghadapi temuduga kerana tidak tahu apa yang perlu dilakukan sebelum menghadapinya
Kekurangan pengetahuan dan pendedahan tentang teknik menghadiri temuduga salah satu sebab mengapa graduan universiti atau kolej gagal dalam temuduga.
Tidak bersedia dari segi komunikasi atau pertuturan adalah penyebab utama peserta temuduga hilang idea bercakap di depan panel
Penampilan diri yang salah menyebabkan peserta temuduga gagal diterima.

Adakah anda tergolong di dalam fakta yang disenaraikan di atas? Jika ya, maka anda MESTI teruskan pembacaan anda kerana sebentar sahaja lagi saya akan bongkarkan rahsia bagaimana untuk berjaya menawan hati panel-panel yang menemuduga anda.

Kini anda tidak perlu pening-peningkan kepala memikirkan " bagaimana la aku nak lulus temuduga ni yer ? ". Kerisauan dan ketakutan anda akan saya selesaikan kerana saya bukannya menyediakan "kabel besar" yang boleh menjamin anda lulus temuduga tersebut tetapi kaedah-kaedah dan teknik-teknik rahsia yang terbukti berkesan dan menjamin anda lulus temuduga.

Bukan Cakap Kosong, Tapi Kebenaran!

Anda mungkin berfikir bahawa apa yang saya katakan ini hanya dibuat-buat sahaja ataupun syok sendiri. Saya tidak salahkan anda berfikiran demikian kerana anda belum tahu siapa dan bagaimana saya bongkarkan teknik dan panduan rahsia ini yang akan membantu anda lulus temuduga dengan jayanya.

Saya juga sama seperti anda sebelum ini, dimana ..

  • saya juga mengalami kegagalan temuduga kerja kerajaan beberapa kali,
  • saya juga merupakan pemegang ijazah kelas pertama dalam Kejuruteraan Awam dari UiTM
  • saya juga tidak mengetahui teknik sebenar untuk menghadiri temuduga bagi jawatan kerajaan,
  • saya selalu runsing memikirkan kerjaya yang tidak menentu,
  • risau akan ekonomi keluarga yang tidak terjamin disebabkan saya masih tidak ada kerja tetap lagi.

Kerisauan dan ketakutan saya hari ke hari semakin menjadi-jadi sehinggalah saya menjumpai dan mempraktikkan teknik rahsia ini yang menyaksikan saya kini bergelar sebagai Penjawat Awam di suatu Jabatan kerajaan di ibu negara..

Kini, saya ingin membantu anda supaya tidak melakukan kesilapan yang pernah saya lakukan sebelum ini dalam temuduga kerja kerajaan..

RAHSIA LULUS TEMUDUGA KERJA KERAJAAN DIBONGKAR!
Teknik rahsia lulus temuduga ini disediakan berdasarkan:
  • pengalaman sendiri lebih daripada 100 orang mereka yang telah lulus temuduga dan kini bekerja di sektor awam di pelbagai kementerian dan juga jabatan kerajaan
  • rahsia yang didedahkan sendiri oleh bekas-bekas panel penemuduga berdasarkan pengalaman mereka sendiri ketika menemuduga calon
  • kajian terperinci saya selama 7 bulan mengenai bagaimana untuk lulus temuduga
  • dan 'rahsia yang sebenarnya' iaitu rahsia yang dibongkarkan sendiri oleh seorang"otai" ataupun pakar yang mana kerjanya adalah sebagai penceramah dalam kursus dan bengkel buat para panel penemuduga selama beberapa tahun sehinggalah masa ini
Oleh itu, saya bongkarkan rahsia ini kepada anda yang benar-benar ingin bekerja di sektor awam dimana ianya adalah kerja yang diidam-idamkan oleh anda selama ini...

MEMPERKENALKAN

Ebook ini membongkarkan teknik-teknik dan rahsia menghadiri temuduga agar anda dapat lulus dan berjaya bekerja di sektor kerajaan

Apakah kelebihan ebook ini ?

Ianya ditulis dengan bahasa mudah difahami dan mudah dipraktikkan tidak kira samada anda berkelulusan SPM ke, Diploma ke, Ijazah atau ada 'master' sekalipun..

Ianya menjimatkan masa anda dalam membuat persediaan temuduga di mana anda tidak perlu buang masa masih tercari-cari tips temuduga lain yang belum tentu sesuai dengan anda

Panduan langkah demi langkah yang mudah diikuti bagaimana membuat persediaan temuduga dari A - Z.

Berbagai-bagai rahsia untuk menjadi kelihatan hebat semasa hari temuduga yang tidak diketahui oleh ramai orang akan didedahkan kepada anda.

Ianya sesuai bagi mana-manapun temuduga tidak kira apa jawatan yang anda pohon.


Milikinya sekarang..klik di sini www.kerja-kerajaan.com

"Kenapa anda perlu mengetahui dan mempelajari rahsia ini ?"
Anda perlu mendapatkannya kerana anda akan mengetahui bagaimana;

bulletPersediaan sebelum hari temuduga
kerja kerajaan dibongkar
Saya akan bongkarkan apakah 4 tindakan yang harus anda lakukan sebelum menghadiri temuduga. Tanpa adanya 4 tindakan ini anda pasti kekurangan sesuatu semasa temuduga sekaligus menurunkan kebarangkalian anda lulus temuduga. Percayakah anda jika saya katakan bahawa dengan duduk di depan tv pada jam 8.00 malam, anda telah membuat satu persediaan yang amat penting untuk hari temuduga anda nanti.

bulletPersediaan semasa hari temuduga
kerja kerajaan dibongkar
Bab ini akan membincangkan apakah persediaan yang perlu anda lakukan semasa hari temuduga sejak dari anda bersiap sedia untuk pergi temuduga, sewaktu tiba di tempat temuduga, semasa temuduga, hinggalah di akhir temuduga. Intipati yang utama di bahagian ini akan membongkarkan
berbagai-bagai rahsia yang akan membuatkan panel penemuduga kagum dengan kehebatan anda ketika sesi temuduga kelak. Tahukah anda hanya dengan renungan mata anda, panel penemuduga akan menjadi "cair".

bulletPersediaan selepas hari temuduga
kerja kerajaan dibongkar
Jika anda percaya bahawa nasib anda ditentukan oleh yang Tuhan, maka anda perlu berdoa kepadaNya agar temuduga anda berjalan lancar dddan anda lulus. Tuhan sentiasa membantu mereka yang memohon berkat daripadaNya. Percayalah...Selepas ini, anda akan dimotivasikan supaya semangat dan keinginan anda untuk berjaya akan dipertingkatkan..

bulletRahsia berpakaian bagi lelaki dan perempuan

kerja kerajaan dibongkar

Anda bakal mengetahui apakah rahsia sebenar berpakaian bagi lelaki dan perempuan. Kebanyakan daripada pemakaian lelaki dan perempuan semasa temuduga tidak begitu menepati syarat temuduga. Tahukah anda dengan hanya memakai pakaian tertentu, anda boleh mendapat markah free 5% dengan begitu sahaja.


Anda berminat?
Dapatkan maklumat lanjut & download sampel laporan percuma ebook ini di lamanweb